fredag 19 oktober 2012

Here we go again

Dags att börja blogga igen...eller?

Skulle köpa kaffe på eh imorse innan jobbet, killen i kassan var den största idiot jag träffat på.
Människor i butiker/affärer på morgonen är i regel väldigt stressade och påväg någonstans. Jag var påväg till jobbet, vilket killen i kassan absolut inte fattade.
Hans gulliga tjejkompis stog nämligen framför mig i kön, jag skulle kunna skriva ner hela deras helgplanerig här, dela med mig av hur mycket hennes barn väger, berätta hur många dagar och minuter det var sedan de sågs sist. Va i helvete?

Har jag en vän i butiken, och en "vanlig" kund stiger in, är jag självklart mer mån om denna kund än min vän...!
Min vän kommer ändå stanna kvar därinne tills jag ber denne gå eller tills denne måste gå själv. Min vän är fortfarande min vän, även om jag prioriterar en kund just då. Mina kunder är viktigast, men de får tydligen i te lära sig de på eh.

Det slutade med att jag var tvungen att fråga om de skulle ta en kaffe också eller om jag kunde få beställa så jag kunde hinna till jobbet i tid.

Xoxo Sladdertackan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar